Zofia Dzieniszewska - zapiski

Temat: ANKIETA
Cześć:) Jestem studentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i proszę was o pomoc. Na potrzeby mojej pracy sporządziłam krótką ankietę dotyczącą zjawiska agresji w szkole. Jeśli macie chwile to proszę o jej...
Źródło: gadana.pl/viewtopic.php?t=406



Temat: Powiedz mi czego słuchasz, a powiem ci co ćpałeś
społecznym, tylko właśnie wyłącznie z gustem muzycznym. Wyniki sondażu pokazały też, że ludzie z wyższym wykształceniem częściej słuchają opery, bluesa czy muzyki poważnej. Fani hip-hopu natomiast w większości chodzą do szkół prywatnych. Fani popu i muzyki poważnej okazali się najbogatsi. Autorzy ankiety chcą ją przeprowadzić na całym świecie. źródło : BBC.com
Źródło: lkr.pl/viewtopic.php?t=12183


Temat: Wypowiadam wojnę "szkolnym bandytom"
... zewnątrz, które się nie angażują i milczą, i są na szczęście obrońcy, którzy pomagają ofierze. * Agresja w szkole z onetu PYTANIE DO UCZNIóW(ANKIETA) W której jestes grupie?
Źródło: tomaszow.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1181


Temat: PEDAGODZY SZKOLNI - ŁĄCZMY SIĘ!!!
" />witam ! Jestem pedagogiem od 4 lat w szkole podstawowej. dodatkowo pracuje w świetlicy socjoterapeutycznej. bardzo się cieszę, że Was znalazłam! ciężko pracować bez "superwizji" choćby na internecie. co do mojej dokumentacji - prowadzę ten okropny dziennik pedagoga, zrobiłam sobie także teczki klas - każda ma swoja , w niej opinie, lista dzieci z rodzin patologicznych, rozbitych, dzieci dyslektycznych, agresywnych, z trudnościami w nauce itp. do teczki dołączam ankietę wypełniona przez wychowawce klasy. bardzo ułatwia mi to pracę. mam także zeszyt nazwany "wychowawczym" - w nim zapiski notatek służbowych, wklejone wywiady domowe i inne papiery. tez fajna sprawa - zwłaszcza, że jestem bałaganiarzem. obecnie się mianuję - masakra! wczoraj zakończyłam akcje - szkoły pomagają schroniskom - byłam w schronisku, dostałam "dyplom" - kolejny...
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=6822


Temat: zapytanie analiza przypadku
" />[ piszę teczkę na dyplomowanego chciałabym uzyskać pewną poradę, a dotyczy ona czy opisując analizę przypadku trzeba wybrać jednostke i na niej się skupić czy można też np. zrobić ankietę i napisac o agresji np" agresja w szkole" oczywiście zachowując kolejnośc pkt. opis, prognoza itp. proszę o pilną odpowiedź beti
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=5761


Temat: zapytanie analiza przypadku
" />Opis przypadku jest po to, abyś udowodniła, że potrafisz byc fachowcem, że posiadasz umiejętnośc rozwiązywania stojacych przed Tobą problemów szkolnych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i organizacyjnych). Jeżeli zajęłaś sie w szkole walką z agresją, zbadałaś przy pomocy np. ankiety (ale to nie jest wystarczające w tym przypadku narzędzie) zachowania problemowe uczniów, zrobiłas diagnozę, opracowałaś metody, napisałaś program i plan działania.......itd. a następnie...
Źródło: kursy.literka.pl/forum/viewtopic.php?t=5761


Temat: Na budynek mają oko... wandale
" />Na budynek mają oko... wandale Dziesięć szyb wybito jednej wrześniowej nocy w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych im A. Świdra. Powtórzyła się sytuacja sprzed roku. Notorycznie rozkradany jest płot wokół szkoły. Na razie jednak na monitoring pieniędzy nie ma. - Nie wykluczmy, że szyny wybili uczniowie, ale to nic pewnego. Szkoła jest w centrum miasta. Ciepła noc, grupa imprezowiczów w okolicach parku i... ... szkoły. Teraz pewnie dolne rzędy okien w budynku sali zostaną zamurowane. Ale nie te biorą sobie za cel wandale. Płot wokół szkoły rozkradany jest już od kilku lat. Złomiarzy złapano nawet ... pieniędzy na sam sprzęt, ale i na utworzenie dodatkowego etatu – zauważa Nieścior. Poza niszczycielstwem w tym roku, zdaniem Nieściora, innych objawów agresji na terenie szkoły nie było Przyznają to też uczniowie. – Młodych nie straszymy, a oni nas tym bardziej – stwierdza Przemek Matysiak, który w tym roku opuszcza szkołę. - Jest spokojnie – uważają chłopcy zebrani pod szkołą. – Ja nic nie wiem, rzadko tu bywam – mówi inny z uczniów, zaciągając się papierosem. - Papierosy to jedna z największych plag, nad którą trudno nam zapanować – przyznaje Nieścior. Na agresywne zachowania, jak twierdzi, ma sposoby. – W zeszłym roku mieliśmy tu pobicie. Interweniowała policja. Pozostali uczniowie czekali na naszą decyzję. Winny został usunięty ze szkoły. W takich przypadkach trzeba postępować rygorystycznie – uważa Nieścior. Stara się reagować na sygnały płynące od uczniów. Gdy w zeszłym roku z ankiet wśród nich przeprowadzonych wynikło, że czują się zagrożeni przez osoby z zewnątrz, wprowadzono identyfikatory, ... w szkole prowadzone są też warsztaty profilaktyczne dotyczące uzależnień. Dwa lata temu kilka pierwszoklasistek przyszło na zajęcia pod wpływem alkoholu. – Najtrudniejsze są właśnie pierwsze klasy, ale po kilku początkowych miesiącach jest spokojniej – uważa dyrektor. By zapobiec tym problemom, sięga po dostępne środki. Harmonogram zajęć ustalony jest tak, by pierwsze klasy szkoły zawodowej nie spotkały się w ogóle ze starszymi rocznikami....
Źródło: swiony.info/f/viewtopic.php?t=4312


Temat: Patrzą i obserwują
Halina Przewodnik, dyrektorka gimnazjum. Wzajemnemu poznawaniu się uczniów i nauczycieli sprzyja akcja integracyjna, w której na początku roku uczestniczą pierwszoklasiści. Wychowawcy opowiadają im o szkole: jej historii, zwyczajach i dokonaniach. Młodzi piszą też ankietę dotyczącą zachowania starszych uczniów. Czy czujesz się w szkole bezpiecznie? Czy byłeś ofiarą agresji? Na szczęście prawie wszyscy odpowiadają na te pytania przecząco. - Starsi uczniowie są uprzedzeni o przeprowadzaniu takiej ankiety, więc sami kontrolują swoje zachowanie - dodaje pani dyrektor. Kradzieży praktycznie nie ma. Jeden przypadek w zeszłym roku został szybko wykryty. Koledzy znaleźli winowajcę, który szybko oddał poszkodowanemu zgubę. Jedynymi "chuliganami" są grający w piłkę na boisku szkolnym chłopcy. Jak wybiją szybę, to najczęściej sami zgłaszają swoją winę. Zbyt energicznych uczniów poskramiają dyżurujący w wielu punktach szkoły nauczyciele. Obserwacja jest dla wychowawców głównym źródłem informacji o wszelkich zakłóceniach spokojnego życia szkoły. - Oni naprawdę wszystko widzą. Widziała pani? Ten nauczyciel już wygląda na boisko i sprawdza, dlaczego tu jesteśmy ... dyrektor. - To czas, kiedy nawiązują się bliższe znajomości. Ważnym wydarzeniem w życiu szkoły jest coroczna akcja "Młodość- Trzeźwość", podczas której uczestnicy uczą się nie tylko zapobiegać pijaństwu, ale też pomagać...
Źródło: swiony.info/f/viewtopic.php?t=4358


Temat: Jednolite stroje znikną ze szkół?
Po ubiegłorocznym owrocie na szkolne korytarze, mundurki najprawdopodobniej znów odejdą w niepamięć. Decyzję o rezygnacji z jednolitego stroju odjęli rodzice. Dyrektorzy koszalińskich szkół rzyznają, że choć omysł z wprowadzeniem mundurków był dobry, to jego wykonanie ozostawiało dużo do życzenia.  Jednolite stroje zaczęły na owrót obowiązywać w szkołach odstawowych i gimnazjach we wrześniu ubiegłego roku. Nie we wszystkich koszalińskich lacówkach mundurki ojawiły się wraz z ierwszym dzwonkiem, bo firmy nie nadążały z szyciem. W tym roku uczniowie nie będą musieli w nich chodzić, chyba że rodzice zadecydują inaczej. – Przeprowadziliśmy ankietę wśród rodziców i 98 rocent głosowało za rezygnacją z mundurków – mówi Bożena Węglewicz, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 18. W zamian uczniowie będą nosić identyfikatory. – Rodzice odkreślali, że mundurek okazał się kamizelką, w ... Z jednolitych strojów zrezygnowano również w Szkole Podstawowej nr 17 oraz Gimnazjum nr 7.  W Gimnazjum nr 11 decyzja dotycząca mundurków nie została jeszcze odjęta. – Sprawą zajmiemy się na oczątku września – mówi Mariola Rink–Przybylska, dyrektor szkoły i dodaje: – Osobiście jestem za utrzymaniem mundurków, choć zgadzam się, że nie są one sposobem na wyeliminowanie agresji ze szkół. Jednolite stroje ozostaną za to w Szkole Podstawowej nr 7. Uczniowie będą chodzić w granatowych bezrękawnikach z logo szkoły. Koszt uszycia jednego to ok. 30 zł. – Uznaliśmy, że jest to dobre i wygodne rozwiązanie dla uczących się w szkole dzieci – tłumaczy Aleksandra Kacprzak, dyrektor SP 7. Wszyscy rodzice byli za utrzymaniem mundurków. –  Wspólnie zdecydowaliśmy, że jednolity strój integruje uczniów i sprawia, że identyfikują się ze szkołą – dodaje Aleksandra Kacprzak.  (amb)
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=8292


Temat: Rok szkolny czas zacząć...
" />Nasza szkoła i jej cienie... ">NIK: nie ma współpracy w walce z patologią w szkołach Najpowszechniejszym problemem w szkołach są wagary i agresja. Coraz mniej uczniów zażywa narkotyki i pije ... w czwartek wyniki kontroli, obejmującej lata szkolne 2005/2006 i 2006/2007. Jak ustalili kontrolerzy, coraz więcej uczniów opuszcza zajęcia, a szkoły nie radzą sobie z tym problemem. "Jednym z głównych czynników sprzyjających zachowaniom patologicznym było tolerowanie w połowie badanych szkół nieprawidłowości w zakresie realizacji przez uczniów obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki, w dwóch przypadkach stwierdzono nierzetelnie prowadzoną w tym zakresie dokumentację" - napisano w raporcie z kontroli. Jednocześnie szkoły nie umieją współpracować z organami prowadzącymi (samorządami), aby wspólnie rozwiązywać ten problem. Np. samorządy nie dbają o to, aby dyrektorzy znali dokładną liczbę osób w wieku szkolnym aktualnie mieszkających w danej gminie. Z ankiet przeprowadzonych przez NIK wśród nauczycieli wynika też, że powszechny jest problem z komunikacją z rodzicami. "Zdaniem większości ankietowanych (65 proc.) współpraca z ... GUS, w roku szkolnym 2005/2006 szkołę porzuciło 82 tys. osób w wieku 16-18 lat, czyli 5 proc. populacji młodzieży w tym wieku. Ankiety wykazały też, że sami nauczyciele nie rozmawiają ze sobą o problemach uczniów. Dlatego nie tylko wagary, ale też inne zachowania patologiczne uczniów, czyli np. agresja, zażywanie narkotyków lub picie alkoholu nie są właściwie monitorowane, ani rozwiązywane. PAP http://www.rp.pl/artykul/19,186095.html
Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=20335


Temat: Przemoc. Agresja. Szkoła?
... trzeciej klasy, gdy jest zwiększona agresja, a zmniejszony nacisk na jej zapobieganie (pani pedagog do tej pory zjawiła się u nas tylko raz, robiąc ankietę, czy coś takiego, jak spędzaliśmy wakacje,...
Źródło: fantazjon.pl/viewtopic.php?t=1339


Temat: Witajcie
nauczycielka, jest niezadowolona ze swojego pracodawcy i z działania systemu edukacji Czy ktoś chciałby policzyć zadowolonych i niezadowolonych ? Czy warto to zrobić ? Czy chcemy zmieniać szkołę ? Kto chce ... może być inaczej. W każdej szkole część rodziców jest zadowolona, a część nie. Zamiast liczenia optowałabym za rozmową dyrekcji z rodzicami. Kiedyś, gdy ja byłam dyrektorem szkoły, to przeprowadzałam ankietę: Nauczyciel w oczach ucznia. Dużo dawała. Tylko trzeba potem ją analizować i razem szkołę zmieniać. Na pewno nie zrobi tego wizytator ze swoim nadzorem. Nie mam pomysłu na dobre rozwiązanie, jedyne co mi się nasuwa to współpraca: szkoła – uczniowie – rodzice. D 5. Wiesław Mariański Ja mam taki pomysł: zadać nauczycielom w szkole pytanie: kto chce pracować w SZKOLE SZACUNKU I DIALOGU ? Niech porozmawiają, pomyślą i niech każdy odpowie głośno. Czy szacunek i dialog mogą i powinny być fundamentem naszej szkoły? Zgoda nauczycieli na przyjęcie i przestrzeganie fundamentalnych zasad otwiera drogę do tworzenia takiej szkoły. SZKOŁĘ SZACUNKU I DIALOGU budują nauczyciele razem z uczniami i rodzicami. FUNDAMENTALNE ZASADY Fundamentalne, to znaczy niezmienne i obowiązujące wszystkich. Zasada 1. Podstawą wszelkich działań na terenie szkoły jest SZACUNEK. Wszyscy ludzie mają prawo do szacunku. Każde dziecko, rodzic, nauczyciel potrzebuje szacunku. O szacunku mówimy głośno i na co dzień. Zasada 2. Podstawą wszelkich działań na terenie szkoły jest DIALOG. ... pesymizm, alienację. Skutki mogą być różne: bierność, zaniżone poczucie wartości, zachowania agresywne, przemoc, ucieczka w nałogi, … . Twórcami i uczestnikami SZKOŁY SZACUNKU I DIALOGU są: - dyrekcja - nauczyciele - uczniowie - rodzice Jestem ciekaw Pani opinii. Wiesław Mariański 6. Danuta Sterna Niezwykle mi się szkoła szacunku i dialogu podoba. Jednak myślę, że bardzo daleko od niej jesteśmy. Jak kiedyś zastanawiałam się nad tym, czy zostać dyrektorem szkoły i poszłam po radę do jednego z lepszych dyrektorów, to mi dał taką radę: rodziców trzymać z daleka. Rada płynąca z dobrego serca. Zdarzenie miał ... nauczać jego dziecka, w szkole maja być zajęcia dodatkowe z nurkowania, bo jego dziecko tym się interesuje itd. Do dialogu trzeba dwojga, a nie widzę gotowości po jednej i drugiej stronie. ... dyktat dzieci itd. I co tu mówić o szacunku i zaufaniu? Smutno jakoś się zrobiło. Może można coś zrobić? Ja jestem zwolenniczką wywiadówek trójstronnych (nawet w szkole podstawowej), czyli wspólnej rozmowy: nauczyciel, dziecko i rodzic. Nic o dziecku bez niego. Wiem, że część szkół coś takiego z powodzeniem stosuje. Może warto zacząć od takich kroków. Można po prostu iść z dzieckiem na ... propozycje na wprowadzenie szkoły szacunku i dialogu? Pozdrawiam
Źródło: forum.akademia.net.pl/viewtopic.php?t=305


Temat: przykładowy plan pracy z dzieckiem-ped.wych.
" />Indywidualny program pracy terapeutyczno- wychowawczej z uczniem klasy IV szkoły Z uwagi na coraz częsciej pojawiającą się potrzebę indywidualnego podejścia do ucznia postanowiłam napisać program pracy terapeutyczno- wychowawczej z jednym z moich wychowanków, który zdaje sie mieć ogromne problemy nie tylko z przystosowaniem się do ram szkoły, ale też z odnalezieniem sie w grupie uczniów, z którymi uczęszcza do jednej klasy. Indywidualny program pracy terapeutyczno- wychowawczej z uczniem klasyIV szkoły podstawowej Okres od września 2005 do maja 2006 roku. Dla: Rafała Data ur. 13. 02. 1995r. Opiekunowie: rodziceX i Y Z Szkoła: ... działać i czuć się potrzebny,choć nie potrafi tego powiedzieć. Słabe strony ucznia. Rafał jest często apatyczny,wyłączony, nie zwraca uwagi na to, co dzieje się dokoła niego. Na zaczepkireaguje agresją słowną bądź ... z nauką. Sytuacja rodzinna niestwarza warunków do prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego ucznia. Diagnoza środowiskowa. Rafał jest uczniem klasy czwartejszkoły podstawowej. Mieszka poza miejscem, w którym znajduje się szkoła, więccodziennie dojeżdża do szkoły autobusem szkolnym. Ma starszego o trzy latabrata, który uczęszcza do I klasy gimnazjum w tym samym budynku. Rafał pochodziz tzw. pełnej rodziny, jednaj jego ojciec od trzech lat mieszka ... zdenerwuje. Powyższa diagnoza powstała woparciu o ankiety klasowe podczas godzin wychowawczych, rozmowy z matką,pedagogiem szkolnym oraz starszym bratem chłopca. Diagnoza problemów dziecka. Rafał jest dzieckiem bardzoskrytym, wyrażającym swoje emocje i uczucia ... dwukrotnieproszona o zgodę na wysłanie Rafała na badania do przychodni PPP, sprzeciwiłasię temu jednak kategorycznie twierdząc, że robimy (szkoła) z jej dziecka"wariata". Nie trafiały do niej przekonywania, że Rafał osiąga słabe...
Źródło: sledzik.webh.pl/ped/viewtopic.php?t=63




Szablon by Sliffka (© Zofia Dzieniszewska - zapiski)